SPOT novice 4 – IGRAJMO SE MESTO V MALEM – MINI-MÜNCHEN

SPOT novice 4 – IGRAJMO SE MESTO V MALEM – MINI-MÜNCHEN

2018-10-01T06:32:25+00:00

Otroci so radovedni in vedno odprti za nova znanja. Radi raziskujejo in se vseskozi učijo. Najlažje se učijo skozi igro in prakso.

Zato je za celostno učenje potrebno bogato učno okolje, ki je polno informacij in vzdušja, ki omogoča in spodbuja domišljijo, zabavo, pustolovščino, igro, humor, fantazijo, tveganje in pozitivno komunikacijo. Didaktične igre optimalno omogočajo ravno takšno učno okolje in zato je uporaba didaktičnih orodij pri poučevanju zelo dobrodošla, saj igra otroku omogoča, da se razvija na vseh ravneh.

V Nemčiji s pomočjo didaktične igre otroke učijo o poklicih, javni upravi, politiki, zaposlovanju, novinarstvu, izobraževanju, trgovini … V Münchnu so že pred 36 leti, leta 1979, v letu otroka, zasnovali koncept mesta v malem, kjer imajo otroci stari od 7 do 15 let, možnost izkusiti kako deluje mesto in kako poteka življenje v mestu iz prve roke. Odrasli so določili pravila igre in vsako drugo leto zgradijo za otroke kuliso mesto, otroci pa določajo dinamiko življenja v mestu in odnose med institucijami.

Otroci v Mini-Münchnu s pomočjo didaktične igre pod vodstvom izkušenih animatorjem spoznavajo različne poklice in osvajajo uporabna znanja za vsakodnevno življenje. Tu imajo možnost spoznati kako deluje administracija, lokalna politika in kako je povezano delo, denar in potrošnja. Življenje v Mini-Münchnu spodbuja psihosocialni razvoj otrok v neformalnem in zabavnem okolju, otrokom omogoča, da bolje razumejo različne procese dela in poklice, spodbuja domišljijo in radovednost, razvija občutek uspešnosti, lastne vrednosti in samozavesti skozi udejstvovanje v različnih aktivnostih. Otroci skozi druženje z vrstniki, ki jih ne poznajo, razvijajo socialne veščine in se naučijo spoštovati medsebojne razlike.

S tem je malo mesto odsev vsakodnevnega življenja v velikem mestu tako s svojimi stavbami kot tudi funkcioniranjem. Otroci lahko izbirajo med več kot 800 poklici. Imajo svoj denar Mi-Mü, ki ga prejmejo za opravljeno delo, z njim prosto razpolagajo. Po plačilu davkov ga lahko zapravijo v trgovini, restavraciji ali gledališču. Otroci se lahko v mestu tudi izobražujejo in tisti, ki so štiri ure delali in štiri ure študirali lahko pridobijo polno državljanstvo. To pa je predpogoj za to, da lahko volijo ali kandidirajo za župana ali svetnika. Državljanstvo je tudi predpogoj za ustanovitev podjetja, nakup zemlje in gradnjo hiše.

Z namenom prenosa nekaj teh praks tudi v naše lokalno okolje smo si v okviru našega dela na področju spodbujanja podjetnosti in inovativnosti ter predstavitve tehniških poklicev v šolah Mini-München ogledali tudi predstavniki Razvojne agencije ROD Ajdovščina. Z navdušenjem smo spremljali vse otroke, ki so svoje vloge in funkcije v mestu jemali zelo resno. V mednarodni pisarni smo dobili mlado vodičko, ki nas je popeljala po mestu in v odlični angleščini predstavila funkcioniranje mesta. Spremljali smo kako otroci med seboj komunicirajo in se dogovarjajo.

Spoznali smo kako koncept mesta v malem spodbuja mlade, da postanejo neodvisni, iznajdljivi, radovedni ter polni energije in želje po pridobivanju novih znanj. Obenem pa pridobivajo tudi mnoge socialne veščine, se naučijo timskega dela, povezovanja, razvijanja družbenih mrež, idr. Seveda pa tega ne bi bilo brez zaupanja odraslih, da otroci vse te naloge lahko opravljajo sami. Ker si želimo otrok z vsemi temi veščinami, ki bodo v prihodnosti znali te veščine in svoja znanja tudi izkoristiti za aktivno življenje v družbi smo bili mnenje, da se koncept Mini-Münchna gotovo koncept, ki ga je vredno prenesti tudi v lokalno okolje.

 

    

Projekt »Spot Goriške regije 2018–2022« je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo: www.mgrt.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: www.spiritslovenia.si.

Želiš prejemati novice o aktualnih dogodkih in razpisih?

PRIJAVA NA E-NOVICE