VIPAVSKA REBULA – CESARJEV IZBOR

VIPAVSKA REBULA – CESARJEV IZBOR

2018-08-28T13:00:34+00:00

Večstoletno vinogradništvo v dolini ohranja veličino same narave, prijemi v vinski kleti pa so plod dolge tradicije. Rebula je bila v Vipavski dolini prisotna že pred letom 1503. 18. avgusta 1503 je namreč Cesar Maksimilijan naročil nekaj tovorov Vipavske rebule in najboljšega vipavskega vina, kot je to razložil Sergio Tavano, profesor iz Tržaške univerze. Vipavska rebula je bila glavna sorta nekje do leta 1980, ko se je pridelava nekoliko zmanjšala zaradi poslabšanja kakovosti vin v vinskih kleteh in so posledično začeli saditi bolj iskane in želene vrste. Ker pa se zavedajo pomena Vipavske rebule, se v zadnjih letih vinarji zopet odločajo za sajenje te edinstvene sorte.

Kultura vinske trte, vina in vinorodne pokrajine je dediščina – materialna in nematerialna, ki je bistveni del naše zgodovine in prispeva h prepoznavanju Slovenije v svetu. V zadnjem obdobju se beleži povečan obisk domačih in tujih turistov v Vipavski dolini. Na izbiro Vipavske doline kot ciljne destinacije vplivajo številne spremenljivke, ki so povezane tudi z značilnostmi pridelave in promocije vina, vinskih kleti ter vinorodnega okoliša, predvsem po zaslugi gostincev in vinarjev. K povečanemu turizmu v Vipavski dolini pa je prispeval tudi svetovni popotniški vodnik Lonely Planet, ki je Vipavsko dolino uvrstil med deset krajev v Evropi, ki so vredni obiska. Označil jo je kot primer skritega dragulja v osrčju Evrope. Vipavska dolina je namreč privlačno območje, ki ponuja vinska in kulinarična doživetja, avanturistične aktivnosti in očarljivo pokrajino.

V Vipavskem Križu so se tako v soboto, 18. avgusta, in nedeljo, 19. avgusta, odločili pripraviti simpozij z naslovom Vipavska Rebula – Cesarjev Izbor, ki je bil podkrepljen s predavanji in degustacijo. Pobudnik samega dogodka je bil Edvard Svetlik, ki poudarja pomen cesarjevega nakupa vina v Vipavski dolini že leta 1503. To je znak, da je bila Vipavska dolina že takrat vinska regija dobrega ugleda. Pri sami organizaciji dogodka je ponudnikom dogodka pomagala tudi Razvojna agencija ROD Ajdovščina. Organizatorji dogodka, kleti Batič, Burja, Guerilla, Mlečnik, Slavček in Svetlik, so povabile še vsak po dva vinarja, tako da so na simpoziju poskusili vse, kar v Vipavski dolini nekaj velja.

Namen dogodka je bila promocija vipavske rebule, pa tudi promocija Vipavske doline kot vrhunskega vinorodnega okoliša, njene dediščine ter Matije Vrtovca in njegove knjige Vinoreja iz leta 1844. Z dogodkom so želeli opozoriti tako domačo kot tudi tujo javnost na domače sorte Vipavske doline, saj javnost pogosto ne ve, da je rebula prisotna tudi v Vipavski dolini in ne le v Brdih. Dogodka se je udeležilo veliko domačih novinarjev kot tudi novinarjev iz tujine, kar pomeni močno medijsko pokritost po skoraj celem svetu.

Program je bil razdeljen na tri sklope, in sicer tematska predavanja vezana na Vipavsko dolino in rebulo v Vipavski dolini, na kateri je predavalo kar sedem priznanih predavateljev, degustacijo pod vodstvom ge. Mire Šemić in g. Martina Gruzovina ter druženje novinarjev in vinarjev ob izbrani hrani vipavskih gostincev. Ga. Mira Šemič, ki je sommelierka tretje stopnje in diplomantka priznane londonske šole Wine and Spirit Education Trust, priznava, da je Rebula boljša od sorte Chenin blanc, ki izhaja iz doline reke Loare v Franciji, kar je za našo edinstveno vrsto izredna pohvala.

Foto: Vipavska Rebula – Cesarjev izbor

Vir: Facebook stran https://www.facebook.com/VipavskaRebula/

Želiš prejemati novice o aktualnih dogodkih in razpisih?

PRIJAVA NA E-NOVICE