POT TRAJNOSTNEGA POSLOVANJA JE DOLGA IN ZAHTEVNA

POT TRAJNOSTNEGA POSLOVANJA JE DOLGA IN ZAHTEVNA

2019-11-19T09:06:21+00:00

V preteklem tednu se je v Ljubljani odvila 1. Konferenca trajnostne transformacije, na kateri so poudarili pomen vključevanja družbenih, okoljskih in ekonomskih učinkov v poslovne procese. To podjetjem prinaša konkurenčno prednost in tega se vse bolj zavedajo tudi slovenska podjetja, ki že stopajo po tej poti.

Na konferenci, ki jo je organizirala Javna agencija SPIRIT Slovenija, so pojasnili zakaj je trajnostno poslovanje poslovno koristno in kako hkrati dosegati trajnostno in finančno uspešnost. Ozavestili so bistvene vrednote, ki so potrebne za trajnostno poslovno uspešnost in predstavili izkušnje podjetij, ki so že stopila na pot trajnostne poslovne transformacije.

Javna agencija SPIRIT Slovenija je že pred leti začela z izvajanjem pilotnega programa, v katerem je devet podjetij postavilo svoje trajnostne poslovne strategije in poslovne modele v prakso. Pilotni program je služil kot podlaga za pripravo večletnega programa za spodbujanje podjetij za transformacijo v smeri trajnostnega poslovanja, ki ga izvajamo z razpisom »Spodbujanje trajnostne poslovne strateške transformacije in razvoj novih poslovnih modelov v slovenskih podjetjih za lažje vključevanje v globalne verige vrednosti«, ki je odprt od letošnjega junija.

Poudariti je potrebno, da je priprava in načrtovanje trajnostne poslovne transformacije proces v katerega morajo biti vključeno vsi zaposleni, pri tem pa je bistvena vloga vodstva, ki mora verjeti, pa tudi živeti te spremembe, sicer njeno uresničevanje ni možno. Med bistvenimi elementi transformacije je optimizacija delovnih procesov in nujnost inoviranja na vseh področjih, pa tudi obveščanje notranjih in zunanjih deležnikov o teh spremembah.

O tem, kako so se podjetja praktično lotila procesa trajnostne strateške poslovne transformacije in kje so bili in so še ključni izzivi, sta  z udeleženci konference delila Petra Blaj, direktorica podjetja Anton Blaj in Aleš Dolenc, direktor podjetja M Sora.

Sogovorniki so izpostavili, da se podjetje mora zavedati, da se učinki, ki so posledica trajnostnega delovanja, ne kažejo takoj. To je velikokrat tek na daljše proge, ki pa ob vztrajnosti prinaša dosti boljše finančne rezultate. Če ima podjetje z vstopom na pot trajnostnega poslovanja iskrene in jasne namene, potem je to zahtevna pot, ki pa lahko prinese izjemne poslovne rezultate.

Moto konference je bil resnica, pogum, sprememba. Da bi se lahko podali na pot sprememb, morajo podjetja – poleg poguma za spremembe – najprej ugotoviti, kje trenutno sploh so oziroma kaj je njihova resnica, ji pogledati v oči in se pogumno podati na pot potrebnih sprememb.

Če vas zanima več o trajnostni poslovni strateški transformaciji, se lahko obrnete na SPOT svetovanje GORIŠKA (Gradnikove brigade 6, 5000 Nova Gorica) ali na Razvojno agencijo ROD Ajdovščina (Vipavska cesta 4, 5270 Ajdovščina).

Projekt »Spot Goriške regije 2018–2022« je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo: www.mgrt.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: www.spiritslovenia.si.

Želiš prejemati novice o aktualnih dogodkih in razpisih?

PRIJAVA NA E-NOVICE